Skip to content

Frio Food maakt grote stap richting transparantie en verduurzaming

Het gezamenlijke project met Frio Food is succesvol is afgerond! Samen hebben we voor een groot aantal producten Product Carbon Footprints (PCF’s) opgesteld.

Waarom is dit belangrijk?

  • Inzicht in CO₂-uitstoot: Frio Food weet nu exact wat de CO₂-footprint per product is, van grondstof tot eindproduct.
  • Transparantie in de keten: Deze informatie kan gedeeld worden met klanten en partners, wat bijdraagt aan een duurzame voedselketen.
  • Actie voor reductie: De resultaten vormen de basis voor CO₂-reductiemaatregelen en een strategie richting net-zero volgens het Science Based Targets initiative.

Bij Groenbalans geloven we dat meten weten is: “You cannot manage what you cannot measure” (Peter Drucker). Dankzij deze stap kan Frio Food nu verder bouwen aan een toekomstbestendige, duurzame voedselketen.

Product Carbon Footprints

Een Product Carbon Footprint (PCF) – oftewel de CO₂-footprint van een product – brengt de totale uitstoot van broeikasgassen (GHG) in kaart die samenhangen met de volledige levenscyclus van een product. Voor het berekenen wordt de Greenhouse Gas Protocol Product Standard – wereldwijd erkende methodiek voor productniveau-emissies gebruikt.

Het helpt bedrijven om de klimaatimpact van specifieke producten, materialen of leveranciers te analyseren, gerichte reductiemogelijkheden te identificeren en eventueel ook science-based targets te stellen voor het bereiken van net-zero in 2050.

Frio Food Inspirators

Frio Food Inspirators is de toonaangevende solution provider in frozen food. Dankzij hun jarenlange ervaring zijn ze uitgegroeid tot een strategische partner voor klanten en leveranciers in heel Europa. Zij zijn experts in het ontwikkelen en op de markt brengen van unieke producten, concepten en merken, met toegevoegde waarde voor retailers, consumenten, groothandelaren en eindklanten.

Samen werken we aan échte impact!

Frio Food stelt ism Groenbalans Product Carbon Footprints op voor hun producten.